torsdag 29 september 2011

Jag älskar Nya Zeeland!

Åh vad jag älskar mitt liv just nu! Nya Zeeland är fantiskt, jag har hamnat i en underbar familj, barnen är underbara och mamma är superschysst, alla här är jättesnälla, jag har inte träffat en enda otrevlig kiwi än :D

Igår var första gången jag träffade min Programme Manager, Cushla. Hon kom hit för att kolla hur allting var, säkerhet mm. Precis som alla andra här så var hon jättesnäll. När hon åkte så bakade jag och Lucy muffins (cupcakes) med blå glasyr och röda och rosa hjärtan. Hon äter aldrig särskilt mycket, men hon älskade glasyren och år massvis!

Idag har vi egentligen inte gjort särskilt mycket, Jackson hade en redovisning i morse och alla föräldrar mm var välkomna att komma och lyssna så vi var där och han var riktigt duktig. Han gillar att hålla på med datorn så han redovisade om animering. Sedan när jag var på väg till Kindy med Lucy så ringde Rebekah och sa att Jackson inte mådde bra och behövde gå hem. Så jag och Lucy plockade upp honom på väg till Kindy och efter det så har vi bara tagit det lugnt. Rebekah jobbar sent på torsdagar så det är fortfarande bara jag och barnen hemma. Jag läste några godnattsagor för Lucy och hon gick och la sig för ca en timme sen så det är bara jag och Jackson uppe. Han sitter och spelar Angry Birds och är helt inne i spelet :)

Men nu ska han också gå och sova så ska försöka få han i säng nu.
Ha det bra!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar