lördag 1 oktober 2011

God morgon

God morgon! Idag är det en riktigt fin dag i Christchurch och vi ska åka till Akaroa och ha picknick. Jag vet inte riktigt vad det är för ställe, men väldigt många som jag har träffat sen jag kom hit säger att det är ställe jag måste åka till innan jag åker hem. Jag tror att det är en gammal fransk stad/by. Blir nog mysigt iaf :)

Igår kom Jan och Clinton (Rebekahs föräldrar) och hämtade Lucy för att ta med henne och göra något. Jag, Rebekah, Jackson och Jarrod gick till Riccarton Bush, en park där dom har marknad varje lördag. Jackson tog med mig till en urtidsskog som fanns i parken. Det var superfint där! Massa växter och så som jag aldrig hade sett förut, det kändes väldigt exotiskt :)

När vi åkte och skulle hämta Lucy så tog vi en tur genom stan. En jordbävning i februari gjorde att nästan hela stan rasade så nu håller dom på att bygga upp allt igen. Det var lite läskigt att se alla raserade byggnader och skadade hus. Jag tycker att organisationen som jag är här genom kunde ha sagt något om det för jag hade inte haft en aning om det om inte Rebekah hade berättat det för mig på Skype. Det känns ändå säkert att vara här nu för om det skulle komma en lika kraftig jordbävning (vilket inte är troligt) så har alla osäkra byggnader redan rasat och tydligen så bor vi på rätt sida av stan :)

Igår fyllde Rebakahs brors flickvän (Ashley) år också så jag och Rebekah var ute och åt med dom och några av deras kompisar medan Jarrard passade barnen. Riktigt trevligt, alla kiwis är så otroligt snälla :)

Nu ska jag se om Jarrard behöver hjälp med maten och sedan gå och göra mig klar för en heldag utomhus.
Ha det bra!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar