onsdag 19 oktober 2011

Dålig uppdatering

Ledsen för dålig uppdatering, har inte riktigt haft tid att blogga. Det knäppa är att jag egentligen inte vet vad jag har gjort. Jag har jobbat på iaf och gjort lite andra saker :)

I tisdags var vi till Orana Park, en djurpark en bit härifrån. Det var med Au Pair Link så det var många andra Au Pairer med så det var kul. Det var värsta coolt för man fick mata girafferna! Det var som en plattform där man fick stå och man höll en pinne med blad på i handen och girafferna åt bladen medan man höll i pinnen och man fick tom klappa dom! Jag vet inte om det var barnen eller Au Pairerna som uppskattade det mest :)
   Efter allt så stannade jag kvar i parken med Sanne, den enda svenska Au Pairen här förutom jag. Det var rätt skönt att få prata svenska för det är rätt tröttsamt ibland att alltid prata engelska, man måste tänka innan man pratar, kan inte alltid säga det man vill pga att man inte hittar rätt ord och man måste lyssna mer noga för att förstå allt, men gissar att det blir bättre :)

Jag har varit till kyrkan igen också. Det liknar ingenting jag har varit med om förut. Det är ett band som spelar, alla står och klappar och ber osv, dom delar ut godis och det finns som ett typ dagis där man kan lämna barnen medan man går på gudstjänsten, det är helgalet. När jag frågade vad det var för typ av kyrka (innan vi var där första gången) så blev svaret "a happy, clappy church" :) Tror det är nån form av kristen frikyrka. Det är bra musik där iaf :)

Jag har varit ute lite med andra Au Pairer också, det är alltid kul att träffa andra Au Pairer. T ex så var vi på bio i tisdags, vi såg Footloose, riktigt bra film faktiskt. Till helgen ska jag på roadtrip med Anja! Vi ska till Mount Cook, Lake Tekapo och Oamaru, tror det kommer bli grymt!

Ska försöka uppdatera oftare, men kan inte lova nåt :)
Hörs
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar