måndag 10 oktober 2011

111011

Idag har jag och Lucy haft Playgroup. Det är en gång i veckan för alla Au Pairer som har barn som är upp till 5 år. Det är riktigt kul, barnen älskar det och det är ett bra tillfälle att träffa andra Au Pairer :)

En tråkig sak som hände när vi var och åkte skidor var att Jackson ramlade i sista åket och gjorde illa handleden. Alla trodde att det var en stukning (inkl Jackson), men Rebekah tog med honom till sjukhuset dagen efter för säkerhetsskull och det visade sig att det var en spricka i den. Riktigt tråkigt för honom, särskilt som det hände första dagen på skollovet. Just nu är han i Aucklnd med mormor och morfar så han har det nog rätt bra och det är rätt lugnt här hemma.

I lördags var jag ut och åt med Anja och Johanna. Riktigt trevligt! Efter middagen tog vi en sväng in till stan och kollade. Det är inte mycket stad kvar och stora delar är avstängda pga jordbävningen som var i februari. Det var som en spökstad. Vi gick förbi resturanger med dukade bord osv. Det var lite sorgligt också att se en del raserade byggnader, tex gamla kyrkor osv.

Raserad kyrka

Resturang med dukat, reserverat bord med en blomvas


I söndags spelade All Blacks semifinal mot Argentina. Jag, Anja och Ralinga kollade på matchen hos Ralinga. Den slutade 33-10 (tror jag) till All Blacks så nu ska dom spela semifinal! Medan jag och Ralinga vätade på Anja så var det en jordbävning!! 5,5 så den var rätt stor, det var den största dom har haft sen juni! ALLT skakade, det var coolt, inte läskigt. Jag bor på den säkra sidan av stan så det är inte troligt att det händer nåt här även om det blir en gigantisk jordbävning.

Igår var jag, Lucy och Mali (Jacksons kompis) på bio. Vi såg The Smurfs!! Den var faktiskt riktigt bra, speciellt Azrael (Gargamels katt) :D

Just nu sover Lucy, men ska ta och väcka henne om en liten stund så hon kan sova i natt.

Ha det bra!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar