torsdag 26 april 2012

I would be unstoppable if I just could get started

Längesen igen, jag vet.. Förlåt! Drar allt lite snabbt nu!

Vi hann med en liten vandring i Arthur's Pass till ett vattenfall. Kommer inte riktigt ihåg vad det hette, men det var något i stil med Devil's Punchbowl. Jag var mer imponerad än Emma... Dagen efter åkte vi vidare, planen var caving i Castle Hill, men vädret var inte särskilt bra så vi gasade hemåt. Samma kväll var det förlovningsfest. Vi hann även med en dag på stranden och en dag med fika och shopping med Sanne innan Emma åkte hemåt igen. Söndag kväll, samma kväll som Emma hade åkt, så insåg jag och Becs att turridningen som jag fick i julklapp skulle gå ut dagen efter. Tanken var att vi skulle göra det tillsammans, men hennes fot måt fortfarande inte bra så vi har inte kunnat göra det. Dom var inte direkt hjälpsamma heller, Becs ringde och pratade med dom och berättade situationen och hade dessutom läkarintyg på allt, men dom vägrade skjuta upp det längre. Becs blev irriterad och bokade en 3-timmarstur dagen efter så jag och Sam åkte och red. Det var ingen där när vi kom, vi fick vänta ett tag, men vi hade ändå en väldigt trevlig förmiddag. Det var bara jag och Sam i gruppen och guiden var jättetrevlig. Eftersom att hon var sen så lovade hon oss att vi kunde komma tillbaka och rida gratis någon dag!

Resten av veckan blev det massa jobb, men hann ändå med lite fikadejter, både med Anja och Janne. Hann även med att vara sjuk, tillräckligt sjuk för att inte kunna jobba en dag. Sanne tyckte synd om mig och kom med glass. Då blev Sara glad! Samma vecka var vi massa Au Pairer som var på Six60, ett band från Dunedin. Dom var riktigt bra, men fansen var jobbiga. Det hanns även med en avskedslunch för Anja, Vanessa, Alyssa, Corinna och Rosa. Vi börjar komma in i en period då många Au Pairer åker hemåt så det är lite tråkigt. Efter avskedslunchen följde Sanne med hem till mig. Jag mådde fortfarande inte bra så vi köpte lite mindre nyttiga saker och la oss i min säng och kollade på film. Jag kommer inte ihåg vilken eftersom jag sov igenom typ hela filmen...

Tisdagen efter kom Jennie så jag och barnen var och hämtade upp henne på flygplatsen. Hon var här i tre veckor. Under den tiden jobbade jag en hel del så vi hade några kvällar då det inte hände så mycket och under första veckan hon var här så bodde vi hos Jan och Clinton (som var i Brasilien) för att kolla efter huset åt dom. Där blev det många filmkvällar. Fastän jag jobbade mycket och fastän vi hade många kvällar då det inte hände så mycket så hann vi ändå med en hel massa shopping, surfing, delfinsimning i Kaikoura, caving i Castle Hill, Subway-middag på stranden, påskfrukost kiwistyle, mindre party hemma hos oss med dans på bordet, utflykt till Diamond Harbour utanför Lyttelton, outletshopping med Sanne och kajak/vandring i Abel Tasman. Dessutom hann jag med en privat avskedsmiddag för Anja (hennes värdfamilj, jag, Jana, Louise och nya Au Pairen Kim) och jag har börjat spela fotboll igen. Det är samma klubb som förut, fast B-laget. Vi är inte bra, men det är kul ändå.

Nu är det ca 1,5 veckor sedan Jennie åkte och sedan dess så har jag jobbat en hel del! Har jobbat många sena kvällar så har inte hunnit med att göra så mycket. Har iaf hunnit med att spela en match (1-1), middag med Janne och Joan, middag med alla Au Pairer (outing som även blev avskedsmiddag för Janne och Joan). Jag, Janne, Joan, Vivi och Jeanette delade på 3 pizzor. Extremt goda fast en var lite speciell, på den var det päron, valnötter och något mer. Det var inte jag som valde den kan jag lova! Efter middagen (som var iförrgår) åkte jag hem till Sanne på landet. På vägen dit var vi tvungna att stanna till i en lekpark. Det var kul. Spenderade natten hos henne för igår var det Public Holiday. Riktigt nice! Vi låg rätt länge i sängen (medan en 5-åring försökte ta sig in i rummet) innan vi började röra på oss. Det var en väldigt fin dag så vi bestämde oss för att köpa lite gott och åka till Sumner. Sagt och gjort och det blev en riktigt mysig dag, men jag måste varna er för kiwichoklad - det är äckligt! Sanne stannade på middag och vi hann med att se Grown Ups innan hon åkte och dansade och jag umgicks lite med familjen och Christine som också var här på middag.

Känner mig duktig nu för nu vet ni allt som har hänt ända fram till idag! Ska försöka få till ett inlägg med lite bilder, men det blir inte just nu för nu ska jag sova. God natt! Don't let the bed bugs bite! (Försök säga det snabbt 10 gånger!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar