söndag 5 februari 2012

Sammanfattning

Äntligen uppdatering! Varje gång jag lovar bättre uppdatering så blir det bara sämre så nu lovar jag ingenting. Anledningen är helt enkelt att jag har haft för mycket att göra (blandat med tekniska problem). Drar iaf en sammanfattning över vad som har hänt. Måste gå tillbaka ända till 23 januari (om jag minns rätt)... Det är tur att vi måste skriva upp vad vi gör varje dag så jag kommer ihåg det ;)

Måndag 23/1 var jag ledig precis som alla andra måndagar så jag följde med familjen och kollade på Jacksons teater, Dunderhead and the Golden Goose. Teatern vr bra och Jackson var duktig. Fotbollsträning på kvällen.
Tisdag 24/1 var det child outing till Willowbank Wildlife Reserve. Riktigt kul. På kvällen var Anja här och det blev som vanligt när vi träffas, alltså bara massa skitsnack.
Onsdag 25/1 var jag och Lucy och kollade på Dunderhead igen bara för att Lucy tyckte så mycket om det. Vi hann med en sväng till affären och till Middleton Park också innan det var dags att hämta Jackson. Jag hade inte så mycket för mig på kvällen så jag tänkte blogga, men vi höll på att byta Internetleverantör så vi hade ingen Internetuppkoppling. Istället blev det en lugn umgås-kväll med familjen.
Torsdag 26/1 var jag och barnen och kollade på Buskers' Festival i Hagley Park. Vi såg något typ cirkusnummer. Uppskattat av alla. Träning på kvällen.
Fredag 27/1 släppte vi av Jackson på teatern och jag och Lucy åkte och badade. Vi hann med att baka chokladbollar också innan vi hämtade Jackson. Då blev det en sväng till kiosken för att köpa lite godis. Det har blivit lite som en fredagsgrej att vi går och köper lite godis. På kvällen var jag och spelade fotboll igen. "Korpenturneringen" drog igång igen efter juluppehållet så jag var där och spelade en match. Efter det var jag med Janne till Buskers' Festival. Vi lyckades komma in till huvudshowen (någon komiker) fastän vi inte hade köpt biljetter. Det är den sämsta komiker jag någonsin har sett! Vi gick tidigt. Utanför tältet var det någon annan komiker som uppträdde. Vi kollade klart på den showen för han var fruktansvärt rolig!! Det blev en sväng till Coffee Culture där vi satt tills dom stängde.
Lördag 28/1 åkte jag med min familj och Janne till Hanmer Springs för att campa. Det var hyfsat rörigt innan vi åkte, men till slut kom vi iväg! Jag och Janne hoppade in i vanen med Jarrard och Rebekah och barnen tog bilen. Det blev riktig camping, vi gjorde inte många knop, gick och kollade runt i närheten, satt och pratade spelade kort. Dagen avslutades med att jag och Janne hamnade på rygg i någon park där vi låg och kollade på stjärnorna. Riktigt mysigt! Ända tills det blev för kallt... Då gick vi tillbaka till tältet.
Söndag 29/1 vaknade Lucy tidigt och väckte hela campingen. På något sätt lyckades vi låtsas sova så pass trovärdigt så att hon lämnade oss ifred en stund. Dagen spenderades i dom varma källorna som Hanmer är kända för. En stor del av dagen spenderades även i vattenrutschkanorna som också finns där. Sara och Janne <3 Vattenrutschkanor! Oj vad kul vi hade där! När vi kände oss färdiga med poolerna så gick vi och köpte chokladmilkshakes och satte oss i en park och drack dom. Planen var att vi skulle åka hem på kvällen, men vi trivdes så bra så vi bestämde oss för att stanna en natt till. Janne och Jarrard skulle jobba på måndagen så dom var tvungna att åka hem, men alla vi andra stannade.

Måndag 30/1 blev det återigen en dag i poolerna. Plask och lek hela dagen. Träning på kvällen. Skype med Anna efteråt. Underbart!!
Tisdag 31/1 började Jackson skolan igen. Jag och Lucy var på playgroup på fm och efter det följde Sanne och Gemma med hit för att leka. På kvällen lurade Sanne med mig på West Coast Swing igen och det var faktiskt kul.
Onsdag 1/2 hade jag och Lucy en lugn morgon för vi hade inte haft det på flera veckor. Det blev en sväng till lekparken och vi bakade sockerkaka. På kvällen kom Jan och Clinton hit på middag och alla älskade sockerkakan!
Torsdag 2/2 ville Lucy ha en lugn dag igen så dagen blev rätt lik onsdagen. Vi var en sväng till lekparken, bakade chokladbollar och vi hade "filmeftermiddag" med popcorn. Vi såg på Barbie in a Mermaid Tale. Inte direkt min favoritfilm, men Lucy gillar den. Träning på kvällen och när jag kom hem så hade Becs fixat massage åt mig! Sally, någon hon känner, kom hit för att göra det. Underbart!
Fredag 3/2 var vi till Willowbank med Sanne och Gemma. Jag gillar Willowbank för man kommer så nära djuren. Vi klappade ålarna, fastän dom är äckliga, vi klappade alla bondgårdsdjur och wallabys. Jag älskar wallabys, dom är så fruktansvärt söta och mjuka! Älskar kiwi-fåglarna också för att dom också är söta! Hämtade Jackson och hans kompis Charlie efter skolan och vi gick till Donken för att Becs hade lovat dom det. Vi tappade bort killarna på vägen, men det löste sig och alla var glada. Korpenturnering på kvällen.
Lördag 4/2 var det löpträning på morgonen i Bottle Lake Forest. Jag lånade Carolines cykel och cyklade dit. Det var ca 14 km, men det är skönt att cykla här för allt är platt. Vi var bara fem pers där, dom andra trodde anledningen var att tränaren var borta. Jag stukade foten rätt rejält mitt i skogen så fick halta runt sista biten. Dom andra förbjöd mig att cykla hem så Serena och hennes mamma var snälla och skjutsade hem mig. Jag låg och tyckte synd om mig själv ett tag med ispåse på foten, som hade blivit lätt blå och svullen, innan Sanne kom hit. Vi bokade boende på Samoa och hon stannade på middag. På kvällen skulle Becs och Jarrard ut på middag så jag skulle sitta barnvakt. Sanne hjälpte mig. Det blev rätt sent innan båda barnen kom i säng och då slog vi på Lejonkungen. Sanne sov igenom i stort sett hela filmen så vi tyckte att det var lika bra att hon sov kvar.
Söndag 5/2 låg vi i sängen ett ganska bra tag innan vi gick ner och åt frukost. När Sanne åkte hem dröjde det inte länge innan Claire, Rebekahs exjobbarkompis, kom för att äta sen lunch med oss. Trevligt, trevligt. När hon åkte tyckte jag att jag behövde vila en stund, men precis när jag hade gått och lagt mig i sängen så kom Caroline, Dave, Mali och Lola hit. Lucy och Lola tycker att det är tråkigt när jag ligger i sängen på eftermiddagen så det blev inte mycket vila för mig. Jag gillar The Riley's, dom är roliga och trevliga. Dom stannade på middag och efter middagen åkte jag till Janne för filmkväll. Det blev The Hangover-maraton. Underbara filmer, ettan är bättre än tvåan. När filmerna var slut satt vi och pratade och ingen av oss insåg riktigt vad klockan var. Jag kom i säng vid kvart i 4... Det betyder ju iaf att vi hade kul =)

Idag!! Väckte Lucy mig så jag har inte sovit tillräckligt. Idag blir det en slappardag och ska försöka städa rummet. Har haft rätt mycket att göra senaste veckorna så det ska bli  skönt att göra ingenting. Ska även försöka få in ett inlägg med bilder från senaste veckorna också så håll utkik!

Kan även berätta att hela min familj kommer på besök framöver och jag längtar!

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar