onsdag 29 februari 2012

Appreciate the little things for one day you may look back and realize that they were the big things

Hej, hej på er mina vänner!

Vad har då hänt sedan sist? Jo, mina päron har kommit på besök! Dom satte sig på ett plan och flög halvvägs runt Jorden för att komma och hälsa på lilla mig =D Igår (tisdag) var vi på Plygroup som vanligt, stannade och lekte lite med Gemma och Sanne i lekparken utanför, åkte hem och åt lunch, kollade lite på barnprogram och sedan åkte vi till flygplatsen för att hämta mamma och pappa. Lucy var jätteexalterad! Till en början. Sedan tog det jääääättelång tid för dom i säkerhetskontrollerna, men när dom slutligen kom så gav Lucy mamma världens björnkram. Lilla Lucy som är så söt, och som tydligen påminner om mig när jag var liten. Vi åkte hem hit och drack kaffe och efter det så åkte jag med dom till Jan och Clinton där dom bor. Jag stannade på middag (MUMS!) och Clinton pratade på om allt möjligt. Pratgladheten (kan man säga så??) måste ha gått i arv från Clinton till Becs och vidare till Jackson och Lucy, oj vad dom kan prata! När jag kom hem låg jag i sängen och pratade med Becs en ganska bra stund (hon hade lite roliga nyheter, kommer mer senare) innan vi båda var för trötta för att orka mer så då gick jag och la mig och somnade direkt.

Idag åkte jag och Lucy och hämtade mamma och pappa och vi åkte mot Botanic Gardens. Vi gick rakt igenom, det är väldigt fint och mysigt därinne, för att komma in till själva stan. Som ni vet så finns det inte mycket stad kvar, men vi gick iaf till staketet och till The Container Mall, affärer i containrar helt enkelt. Där satte vi oss och åt jättegod glass, det var mjukglass mixad med bär. Yum! När vi kände oss färdiga där gick vi tillbaka genom trädgårdarna. Vi hann med lite jagis, lite kurragömma och lite andra lekar innan vi kom tillbaka till bilen. Vi åkte vidare mot Port Hills, Becs sa att det var fint att äta lunch däruppe för man har tydligen grym utsikt över stan. Jag googlade innan vi åkte och hittade ingen öppen restaurang, men vi åkte iaf mot Port Hills, men hamnade till slut i Lyttelton, alldeles vid havet. Inte helt fel det heller! Vi hittade en pub/restaurang som Lucy tyckte verkade bra så där satte vi oss och åt lunch. Det har varit mycket fokus på Lucy hela dagen, hon har fått mycket uppmärksamhet och hon älskade det! Eftersom hon tydligen påminner om mig så måste jag också ha varit en mycket söt unge någon gång för längesedan innan det fanns Facebook eller mobiler och man fortfarande skrev brev med penna och papper ;)

Dagen fortsatte till mataffären. Pappa tycker mycket om att gå i affärer utomlands. Vi kom hem i precis rätt tid för att möta Jackson så vi tog det lite lugnt hemma innan vi åkte till hans pianolektion. Ni som känner pappa vet ju att han inte tycker om musik så han valde att gå en promenad istället. Det hände inte så mycket mer idag. Jag skjutsade Becs till Riccarton för hon skulle ut och äta med Jarrard, som redan var där. Jo, jag fick Tortellini a la Söderlind. Åh vad jag har saknat det!

Imorgon är planen Willowbank. Vädret ska tydligen vara rätt kasst hela veckan, men vädergubbarna har ju haft fel förut så vi får hoppas att dom har det igen för solsken gör allt lite bättre. Nu ska jag bara vänta tills Jackson somnar för då blir det dejt med kudden pronto!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar