onsdag 7 mars 2012

Attack life, it's gonna kill you anyway

Hej igen!

Så här mycket har jag nog aldrig bloggat förut! Därför finns det inte lika mycket att berätta som det brukar göra. Igår var vi på playgroup på morgonen och efter lunch åkte vi till Botanic Gardens så Lucy fick bada och leka av sig lite innan vi hämtade Jackson på skolan. Inga missöden och ingenting särskilt spännande hände. På kvällen tog vi en sväng till Riccarton. Jag trodde att affärerna stängde 19, men jag hade fel för dom stängde redan kl 18 så därför gick vi till Coffee Culture och tog en fika innan vi gick hem och åt middag. Det var vissa stunder då jag kände hur länge jag faktiskt har varit borta då Emma pratade om saker och människor som jag aldrig hade hört talas om, men kul hade vi! Vissa saker ändras iaf inte, den som kan slå Emma i sagda ord per minut borde få pris!

Idag hade vi en lugn morgon, men efter lunch pallrade vi oss iväg till Riccarton och Kmart. Man borde inte erkänna att man tycker om Kmart, men det är faktiskt en väldigt rolig affär som säljer allt och mycket är väldigt billigt. Det blev lite shopping för Emma och Lucy köpte en mikrofon som det ekade i innan vi gick och köpte glass och rullade hemåt igen. Hämta Jackson på skolan och skjutsa honom till pianolektionen och sedan var jobbdagen slut, skööönt! Familjen Holdaway/Johnstone var bjudna på middag till Parsons så jag och Emma gick och köpte souvlaki och sedan tog vi bilen till The Warehouse där det blev lite shopping för oss båda. Lite nya jeans och shorts till mig och lite bikinis till Emma.

Emma är konstant trött, nu ligger hon i soffan och typ sover. Jag vet inte om det beror på jetlagen eller om det är det naturliga tonårssyndromet. Jag ska snart sparka liv i henne och se om hon vill vara lite social. Ha det bra så hörs vi snart!

1 kommentar:

  1. Hallå där - tog du ut dig fullständigt med bloggandet, för nu är det ju stendött?

    SvaraRadera