tisdag 6 mars 2012

Gästbloggare: Emma såklart

hej alla saras läsare. det är emma. lillasyster till stjärnan. hon i skuggan av saras glans. skoja, jag är iallafall på nya zeeland! sitter i saras säng med sara och pratar om livets allvar. iallafall det som hänt senaste halvåret. det är märks att hon varit borta bra länge när hon aldrig har hört talas om en longboard. hon har mycket kvar att ta in, tur att jag har två veckor till på mig!

hur som helst så är allt otroligt bra här, trivs som handen i handsken. vädret är underbart för en svennebleking som jag som hoppas på lite färg innan jag rör mig hemåt igen. vi har redan hunnit med en del äventyr så som caving och bad i varma källor i form av pooler samt sett en hel del genom bilrutan. det är otroligt vackert och otroligt mycket får, (52 000 000 får på 4 500 000 invånare för er intresserade) är vad jag har lärt mig under mina 3 dagar här. hur som helst så bär det av på camping på fredag och jag och sara åker vidare på roadtrip på söndag. vet inte så mycket om vart vi faktiskt ska men kan inte tänka mig att det blir annat än bra. det enda jag egentligen har full koll på är att det blir bungy jump där det hoppades första gången! riktigt exalterade är vi båda två som nog är rätt enkelt att lista ut!

i övrigt så är familjen jättetrevlig och ungarna riktigt söta och roliga. sara jobbar rätt mycket på dagarna (därför hon är här lix) och det lämnar mig till att inte kunna göra så mycket annat än att hjälpa till eftersom jag känner mig själv och vet att jag skulle vara vilse inom loppet av fem minuter om jag gav mig ut på egen hand.  det är rätt mysigt ändå, man kan ju alltid bara gå ut och sätta sig i solen, det som är det fina med semester utan måsten :)

så om vädret tillåter imorgon åker vi till stranden med lil'lucy och badar,solar,leker,gör vår grej grej etc etc så det hoppas vi på! längre inlägg av en gästbloggare blir det inte, har inte så mycket mer att skriva, kan bara återigen säga att det är så underbart här! spelar ingen roll om man är äventyrare, älskar solen eller bara gillar att se vackra ställen så är det nz som gäller :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar