onsdag 28 mars 2012

Life isn't the number of breaths you take, it's the moments that take your breath away

Hej igen och förlåt för dålig uppdatering! Anledningen? Har inte haft tid, har varit sjuk och internet har legat nere.

Vad har hänt sedan senast då? En hel del faktiskt! Resten av veckan när Emma var här så jobbade jag. På fredagen packade vi in oss, Lucy och en hel massa campinggrejer i bilen och åkte mot Lake Tekapo där vi mötte mamma och pappa som hade spenderat några dagar i Queenstown. Det var en väldigt fin eftermiddag så vi slog upp tälten, köpte middag och hade det allmänt bra där på campingen. Lucy hittade en kompis som hon lekte med. Kvällen kom, det blev mörkt och då rullade Becs, Jarrard och Jackson in på campingen. Dom hade med sig det sista tältet så det fick vi slå upp i mörkret. Dom campingerfarna svenskarna fixade det galant! Resten av kvällen spenderades i ett av tälten där vi pratade, drack vin och åt choklad (läs Alla drack vin utom Sara och Emma som drack juice).

Vi vaknade upp morgonen efter och det var en riktigt fin dag. Jag tog en dusch och sedan tyckte Jackson att jag skulle följa med honom ut på en joggingrunda. Det kunde jag ju inte tacka nej till. Efter ett tag såg vi en kanin som vi följde efter en bit upp i skogen. Vi stannade i skogen en stund och Jackson hittade en slinga som han ville cykla senare. När vi kände oss klara i skogen fortsatte vi joggingrundan (rundan=runt en tredjedel av campingen som var liten). Innan vi var riktigt klara var det dags för frukost. Dom andra hade fixat korv, ägg, bacon och pannkaka. Inte helt fel! Efter frukosten packade vi in oss i bilarna och åkte mot en laxodling. Inte särskilt spännande, den var dessutom stängd så vi åkte vidare mot en av alla sjöar/floder som finns här och bara hade det bra. Det blev glasstopp i Twizel och efter det tog familjen Söderlind med sig Jackson tillbaka till Tekapo medan Becs, Jarrard och Lucy åkte tillbaka till sjön/floden för att Lucy skulle få prova fiska. När vi kom tillbaka blev Jackson besviken när han insåg att hans cykel var inlåst i Jarrards van, men efter många om och men och efter några utbrott från hans sida så gick vi iväg till dom varma poolerna. Mamma, Emma och Jackson badade och jag och pappa satt bredvid och spelade Yatzy. Jag och pappa gick tillbaka lite tidigare och mötte Becs i dörren och en stund senare kom hon tillbaka och sa att Jackson skulle åka nerför någon kana så vi pallrade oss tillbaka och köpte lite att dricka medan vi satt där i caféet och kollade när han åkte. Resten av dagen och kvällen var som riktig camping, vi lagade middag och satt i tältet utan att göra mycket annat än att äta och prata. Mys!

Söndagen bjöd på sämre väder. Vi packade ner tälten i regn och åkte in mot byn för att käka frukost. Vi kollade in kyrkan, hunden och kastade lite sten i vattnet innan jag och Emma sa Hej Då till alla andra och tog bilen mot Queenstown. Det var början på en grym roadtrip! Mer om det kommer senare! Hörs!