söndag 4 december 2011

Back to work

Måndag eftermiddag och jag chillar på soffan. Känns helt okej. Måndag betyder oftast att jag är ledig, men eftersom Rebekah är i New York så blev det jobb för mig både idag och förra måndagen. Det gör inte så mycket. Idag var jag och Lucy först på Music Group i kyrkan, sedan åkte vi hem och jag försökte få henne att äta lunch, men det gick inte så bra, och sedan lämnade jag henne på kindy där hon är nu. Eftersom jag har varit duktig och redan hunnit tvätta, diska och dammsuga så tyckte jag att jag förtjänade lite vila. Jag ska hämta både Lucy och Jackson om ca en timme och då har Jackson pianolektion. Så idag var en väldigt enkel dag för mig :) Jan kommer idag också och ska bo här tills Rebekah kommer hem. Ikväll är det Music Professional Development för alla Au Pairer. Det är olika Professional Developments ibland, men det här är den första sedan jag kom hit så det blir spännande.

Helgen då? Jo, i fredags stack jag till Westfield Riccarton med Anja. Vi gick runt lite och kollade i lite affärer, jag hade gett mig själv shoppingförbud för att spara pengar och för att jag handlade en del med Joan för inte alltför längesedan, så vi kollade runt lite och sedan gick vi och satte oss på Coffee Culture och bara tog det lugnt. Lugn, mysig och tidig fredagkväll.

Lördag åkte jag och Sanne till Taylor's Mistake, en strand utanför Sumner. Jag körde Sannes Toyota Corolla från mitten av 80-talet. Den är manuell. Det var första gången jag körde manuellt sedan jag lämnade Sverige. Jag tycker jag var duktig, jag klarade till och med av att växla med vänster hand! Så nu vet jag att det inte är så svårt och nu har vi officiellt badat i Stilla Havet. Att säga att det var stilla skulle vara en lögn. Oj vad vågigt det var! Jag tror inte att jag har sett så stora vågor på riktigt någon gång! Det var iaf väldigt kul att hoppa och leka i vågorna ^^ Vi bestämde oss för att ha en tjockarkväll så vi åkte till Pak n Save och köpte massa onyttiga saker, sedan åkte vi vidare mot Pizza Hut för att köpa middag. Fast efter en heldag på stranden och efter pizzan så var vi inte särskilt tjockarsugna. Vi tänkte iaf kolla på julkalendern (lite traditioner måste man ju hålla på), men SVT Play ville inte riktigt fungera... Vi kollade istället på Deja Vu och några avsnitt av En Ängels Tålamod innan vi somnade.

Söndag segade vi på lagomt mycket på morgonen. Det blev lite överblivna sötsaker från gårdagen till frukost och pizzarester till lunch. Jag kan inte förstå varför alla går upp i vikt här... Efter våra näringsrika mål så gick vi till Riccarton Bush och kollade lite på marknaden (den var lika stor som förra gången) och sedan gick vi till Westfield Riccarton. Då sprack mitt shoppingförbud... Det blev en bikini (fast den behövde jag för den andra håller på att gå sönder), ett linne och en tröja (dom behövde jag egentligen inte, men dom kallade på mig...). Vi kollade på Santa Parade också. Jackason och Rebekah hade pratat så mycket om den så jag tror att jag hade lite höga förväntningar, efter allt som hade sagt så förväntade jag mig någonting i klass med den som var på Disney Land. Så var det inte. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara den, men det var nästan inget som riktigt hörde till julen. Det var många lokala klubbar och föreningar som visade upp sig. Det hade kunnat vara kul att se, men det var enligt mig för långt och det känns inte som att det hör ihop med Santa Parade. Bilder kommer, men dom är fortfarande kvar i kameran. Vi hann med att kolla på New Moon också innan Sanne åkte hem. Strax efter Skypade jag med familjen. Trevligt, trevligt. Så nu kommer jag troligen få finbesök här framöver i form av min syster!!

Det var min helg :)
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar