torsdag 22 december 2011

Jordbävning!

Oj nu blev det många inlägg på en gång, men jag måste bara berätta att det precis var en jordbävning! Dom evakuerade flygplatsen och alla gallerior och stängde dom. Den var 5,8 så rätt stor (den som raserade stan var 6,3). Det är iofs stor skillnad om det skiljer 0,1 på skalan, men den var fortfarande rätt stor. Vi var och badade. Det är lite kul för första gången vi var och badade i Jellie Park gick brandlarmet och nu tredje gången så var det jordbävning så det har inte gått så bra för oss där... Sedan dom stora i september förra året och i februari i år så krävs det bara en liten jordbävning för att Jackson ska få panik. Jag tycker det är lite spännande, men det var ingen höjdare att höra badvakterna skrika åt oss att kliva upp ur poolen och ha Jackson bredvid mig som skrek att vi skulle åka hem och han var otroligt chockad och alldeles vit i ansiktet. Det var en ny upplevelse att köra bil i bikini ^^ Det var en till liten jordbävning när vi var på väg att svänga ut från parkeringen, lite kul, men samtidigt lite äckligt för hela bilen skakade! När vi precis hade kört ut så mötte vi Rebekah. Jag hade inte förstått att det var en stor jordbävning, men började förstå det när hon hade lånat bilen av en kollega för att komma och kolla hur det var med oss. Vi åkte till hennes jobb för att Jackson skulle få lugna ner sig. Han är fortfarande kvar där, men jag tog Lucy och åkte hem så vi är hemma med Jarrard och Jan. Det är en ny upplevelse kan jag lova att känna marken skaka!

Oops nu var det en till (6,0) så har precis kommit upp från under bordet! Det är faktiskt lite läskigt ibland fastän det samtidigt är lite spännande.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar