torsdag 22 december 2011

Dan före Dopparedan

Hej!
Nu är det snart jul! Insåg nyss att det är julafton imorgon! Jag är iaf klar med julklappsshoppandet, men måste fortfarande slå in dom. Som jag har sagt flera gånger så har jag ingen julkänsla överhuvudtaget. Det känns bara konstigt att höra julsånger på radion, ha julgranen uppe och se allt julpynt på gatorna och i galleriorna. Just nu känns det som om jag lika gärna kan hoppa över julen i år och göra det på riktigt nästa år.

Just nu sitter vi och kollar på Lejonkungen och när den slutar ska vi åka och bada. Vädret har slagit om så nu är det fint igen =) Veckan hittills har varit lugn. I tisdags var Cushla här. Cushla är min Programme Manager. Vi har två Programme Managers i CHCH, Cushla och Louise, och man träffar sin ca en gång i månaden för att se hur det går osv och det är den man tar kontakt med om något inte känns bra. Både Cushla och Louise är väldigt bra så jag är glad att vi har dom här!
   I onsdags åkte Jackson till George för att leka och då åkte jag och Lucy och badade. Hon älskar sin nya sköldpaddsring! Hon släppte den inte under tiden vi var i poolen! Barnen har hittat en ny favoritaktivitet också. Det inkluderar en stor låda med en madrass och lite kuddar i  botten och en trappa. Resten kan ni nog räkna ut själva. Jag har också provat och det är faktiskt sjuuukt kul! För er som inte har räknat ut vad det är än så kan jag berätta att man sitter på kuddarna i lådan och åker nerför trappan. Det går fort kan jag lova =D Det är det närmaste pulkaåkning man kan komma just nu ;) På kvällen var jag ut och sprang en sväng. Jag började springa och kände att det var fruktansvärt tråkigt så jag sprang till parken och körde lite intervaller mellan träden istället för det kändes iaf lite roligare än att bara jogga.
   Igår var jag och Lucy till Westfield för att träffa tomten. Jackson var inte så sugen på att följa med så han stannade hemma med Jarrard. Lucy var så söt och så exalterad. Hon stod snällt i kön och när det var hennes tur sprang hon fram till tomten och gav honom en stor kram och satt sedan i hans knä och pratade med honom en stund. Bilder kommer så småningom. Sedan gick vi till Donken för att äta lunch. Rebekah hade lovat henne det dagen innan så det kändes som att jag borde hålla det löftet... Hon var så snäll hela tiden, oftast när jag säger att vi ska gå (dom har en stor lekpark där) så vill hon inte och det har hänt att jag har varit tvungen att bära ut henne, men igår så sa hon bara "Okej" och följde snällt med. Vi var hemma en stund och sedan bestämde vi oss för att gå till parken. Jackson tog cykeln, Lucy tog sin Barbie-sparkcykel och jag gick. Vi hade väldigt kul i lekparken där, gungade gungbräda mm. På kvällen var jag och spelade fotboll. Det blev två matcher som vanligt. Gareth berättade att försäsongen för laget han tränar börjar den 21 januari och jag längtar ganska jättemycket. Jag tror att det var bra att jag fick ett lite längre uppehåll för nu längtar jag verkligen efter fotbollen!

Det var något mer jag tänkte skriva, men kommer inte ihåg vad det var så då kan det inte ha varit så viktigt (som pappa brukar säga) =)

Ha det bra och God Jul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar