torsdag 8 december 2011

Min vecka so far

Hej igen!

Tänkte dra en resumé över veckan så fortsätter där jag slutade sist och tar allt i ordning, systematiskt och bra :)

Måndag
Måndag kväll var det Professional Development om musik. Vi var bara sex Au Pairer (jag, Sanne, Alyssa,  Jana, Janna och Annika) och en värdmamma där, och Louise så klart eftersom det var hon som höll i det. Jag kan ärligt säga att jag hade förväntat mig liiite mer. Vi satt runt ett bord och klippte ut bondgårdsdjur, fiskar och barnkammarrim (säger man så?) och sedan laminerade vi dom. Louise sjöng några låtar som vi kan sjunga med barnen och använda djuren, men vi fick inte texten till alla och dom jag har texten till kan jag inte melodin på så vi får väl se hur mycket musik det kommer bli här hemma... Lucy lär ju gilla att leka med djuren om inte annat så det var inte en helt bortkastad kväll :) Louise pratade lite också om varför det är bra med musik och så för barn, men hade fortfarande förväntat mig lite mer av kvällen. Kul iaf att prata med dom andra. Jag sprang hem efteråt, dom flesta tyckte jag var knäpp, men det var faktiskt skönt. Har insett att det inte är så hemskt att springa, kan vara för att CHCH är helt platt (seriöst, det är HELT platt!) och man måste åka utanför stan för att hitta kullar och berg.

Tisdag
Tisdag morgon var det playgroup som vanligt. I Tyskland är det tydligen St Nicolaus (stavning?) den 6 december och det är tradition att man ställer ut en sko och under natten så kommer tomten och lägger godis mm i skon så det fick barnen göra. Vi ställde ut skorna och under tiden vi hade "Music & Story Time" så kom tomten! Jag vill ha den traditionen i Sverige också så kom ihåg det mamma och pappa för det är ni som kommer få vara tomte nästa år ;) Efter playgroupen åkte vi hem, åt lunch och sedan lämnade jag Lucy på kindy.

På kvällen var jag och Sanne och såg Breaking Dawn Part 1, alltså näst sista filmen i Twilight-serien. Den var riktigt bra! Något långdragen ibland, men fortfarande sjukt bra :)

Onsdag
Vädret har varit väldigt dåligt hela veckan och onsdag var inget undantag. Det har inte gjort så mycket dom andra dagarna för vi har haft andra saker att göra och Lucy har varit på kindy på eftermiddagarna, men hon går inte på kindy på onsdagar. Istället åkte vi till McDonald's och köpte glass och juice till henne och en bärsmoothie till mig och hon kunde leka i deras lekpark som är inomhus så då fick hon springa bort lite energi :) Efter det åkte vi hem och bakade cupcakes. Dom blev riktigt fina med röd glasyr och Hundreds & Thousands (strössel som är som små kulor i olika färger).

Onsdag kväll spenderades hos Anja. Vi gjorde absolut ingenting, vi låg i sängen och pratade massa skit, men det var en riktigt bra kväll :)

Torsdag
Dagen Rebekah kom hem från New York! Hon kom hem på morgonen, alldeles efter att Jarrard hade skjutsat Jackson till skolan kom han tillbaka och hämtade Lucy och sedan åkte dom för att plocka upp Rebekah från flygplatsen medan jag och Jan städade undan lite här hemma. Rebekah hade med sig massa presenter till Lucy, bland annat en Strawberry Shortcake-prinsessklänning som Lucy älskade! Hon var så söt när hon sprang omkring och ville visa klänningen från alla håll och kanter :) Jag fick en väldigt fin liten spegel med svart och silvervit strass i ett zebramönster. Sedan var det dags för kindy och idag var det även knytkalaslunch för föräldrar. Rebekah ville ha lite tid att packa upp och duscha så jag tog med Lucy dit. Man kan väl säga att jag var yngst där, men några föräldrar var väldigt trevliga. Efter lunchen gick jag hem och umgicks lite med Rebekah innan hon åkte och hämtade Jackson och jag gick och plockade upp Lucy. Vi gjorde så för att Rebekah skulle få lite tid med Jackson. När vi sedan kom hem så visade det sig att hon hade ännu fler presenter till barnen och hon hade även köpt en tröja till mig!

Torsdag kväll var det dags för fotboll igen. Jag spelade två matcher med två olika lag. Den första matchen vill jag helst glömma och vi förlorade stort. Den andra matchen var mycket bättre och väldigt rolig att spela. Jag vet inte vad slutresultatet blev, men det var runt 20-7 eller nåt. Det blir ofta rätt många mål för vi spelar utan målvakter och om en tjej gör mål räknas det som två mål så vi gjorde egentligen inte 20 mål för jag gjorde två mål och den andra tjejen (tror hon hette Stephie, men är inte helt 100) gjorde tre så vi gjorde 10 mål tillsammans! =D Sedan var jag glad hela kvällen för det är så kul att spela fotboll!!

Fredag (idag)
Dagen började med att jag och Lucy åkte och badade med Anja och Nicholas. Det är väldigt uppskattat av alla och det är alltid väldigt lugnt i badhuset på morgonen. Sedan tog jag och Lucy bussen hem. Jag förstår inte vad som är så kul med att åka buss, men Lucy tyckte väldigt mycket om bussen! Just nu sitter vi och kollar på The Prince and the Pauper (en Barbie-film) och Lucy håller på att somna.

Ikväll ska jag bara vara hemma och umgås med familjen, det känns som att det är längesedan jag gjorde det. Imorgon ska jag jobba på dagen och sedan är det avskedsmiddag för Ralinga som avslutar sin Au Pair-tid efter jul. Hon åker inte hem direkt för hon ska resa runt lite först, men det blir som hejdå eftersom hon lämnar familjen. Det är tråkigt eftersom det är någon som jag har umgåtts en del med. Söndag blir det troligen stranden med Anja så vi får hoppas på bra väder.

Det var min vecka! Avslutar med lite blandade bilder. Ha det bra!!

Spencer Park förra tisdagen

Dålig skärpa på huvudet, men jag tyckte om påfågeln :)


Komsi, komsi lilla påfågel!

Lekpark förra onsdagen

Jättevågorna i lördags

Santa Parade








Lucy älskar cupcake-smet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar