torsdag 1 december 2011

Fotboll måste vara livet

Äntligen fredag! Så underbart! Igår kväll var också underbar. Jag har kommit i kontakt med Gareth, en kille från Coastal Spirit, en fotbollsklubb här i CHCH. Han berättade om en 5aside-turnering som går på torsdagkvällar så igår var jag med! Det kändes att det var ett tag sedan jag rörde en boll (undantag då jag spöade Jackson och Mali på baksidan av huset...), men oj så kul det var! Bästa jämförelsen skulle vara "Korpenturnering", men det är ju fortfarande en boll med :) Det var mixade lag, men mest killar. Jag spelade med två olika lag och förlorade första matchen, men vann den andra. Så nu ska jag fortsätta med det så ofta jag kan, jobbar ju sena torsdagar ibland. Gareth erbjöd mig också att börja spela med något av damlagen i hans förening så dom börjar träna i början av nästa år, bara en gång i veckan, men bättre än inget alls. Jag var lycklig från det att jag åkte hemifrån och sedan resten av kvällen =D

Sedan förra uppdateringen så har jag mest bara jobbat. I tisdags var vi till Spencer Park med alla barn och Au Pairer. Det är en park med en sor lekpark, en liten barnpool och lite djur. Det var lite för kallt för att bada, men vi gick iaf och kollade på djuren dom har där. Mest höns och tuppar, men också påfåglar, ankor, gäss och grisar. Lucy älskade det fast lekparken tog nog priset! Jag vet inte hur många gånger jag fick gå fram och tillbaka med "The Flying Fox" (linbanan) och hjälpa Lucy, Sasha, Macy och Adele att hoppa på och av och dra upp den igen. Dom hade kul iaf fastän jag blev helt slut. Under tiden där så hittade hon en ny kompis i Sasha, Janas 3-åring och dom hade väldigt roligt tillsammans resten av tiden vi var där. Tisdag kväll var det dans igen. Sista gången på kursen. Fastän jag egentligen inte direkt gillar att dansa så kommer jag att sakna det. När vi kom hem igen satt jag och Sanne kvar i bilen och pratade. Och pratade. Och pratade. Det ledde till att jag kom i säng alldeles för sent (och hon ännu senare eftersom hon var tvungen att köra ända till Rolleston...), men kul hade vi! Jag måste säga att vi har en humor på elitnivå! ;)

Onsdag hade vi en väldigt lugn dag. Vi var till en lekpark och till Botanic Gardens i Hagley Park och matade ankorna och hade lite picknick. På kvällen var Lucy modell i en modevisning som var i kyrkan. Hon var så söt och stal hela showen! Hon kom ut tre gånger, första gången var det som om hon inte riktigt hade bestämt sig om hon gillade det eller inte, andra gången ville hon stå kvar längst ut på catwalken och kolla på alla som var där och tredje gången gick hon fram, snurrade, vinkade och posade. När sedan alla kom ut tillsammans så fortsatte hon vinka och posa, vilken stjärna! Efteråt ville hon ut och göra det igen :)

Torsdag var återigen en lugn dag. Vi åkte till en lekpark, men tydligen så var det "fel" lekpark så då for vi och gjorde lite ärenden istället, spännande saker som att tanka bilen och köpa juice... Efter det lämnade jag henne på Kindy och åkte hem och städade lite och tog det lugnt.

Idag var jag och Lucy och badade med Anja och Nicholas. Lucy tycker väldigt mycket om dom. Idag när vi skulle säga hej då så gick hon till och med och gav Nicholas en kram! Hon är oftast inte blyg, men hon är inte den som kramas mycket heller så jag och Anja stod bredvid och glodde som två fån bara för att det var så gulligt. Nu har vi ätit lunch och sitter och kollar på Lillefot, det ser ut som om Lucy kommer somna snart. Jag ska klippa mig idag också! Sam ska få göra det, hon är typ lärling eller nåt fortfarande, men hon är duktig så det känns bra :) Ikväll ska jag ut med Anja och göra något, vet inte riktigt vad, men vi kommer nog på något.

Vädret är fint, har svårt att förstå att det är december och julstämningen är lika med 0 fastän vi har julgran och allt. Har jag berätta om våran julgran förresten? Den är grön med massa röda och guldiga saker (alltså inga turkosa kulor ;) ) och en ängel i toppen. Så långt allt bra. Men. Det är lampor i granen också. Vi har en slinga med tomtar som lyser i rött, grönt och blått och vi har en slinga med röda och gröna lampor. Sannes beskrivning "En epilepsigran som blinkar i grönt och rött och i olika tempo" är ganska klockren. Suck... Jag skulle nästan föredra en Emma-gran framför dessa lampor...

Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Epelepsigran är ju spot on! ;P
    Vad gäller dansen kan jag trösta dig med att jag kan fråga (tjata) när ett evenemang kommer upp. Då "slipper" du dessutom en-gång-i-veckan-kravet. ;) Jag kan ta med en boll om du blir nervös. :P

    SvaraRadera
  2. I år finns ingen som kan hejda Emma, så det kommer att bli en pimpad gran hos Söderlinds. Blir spännande... Inga blinkande lampor, dock. Kul med fotboll!

    SvaraRadera