söndag 27 november 2011

Borttappad 10-åring!

Dåliga paniken jag fick idag när jag skulle hämta Jackson. Jag (och Lucy) står vid grinden vid parkeringen där jag sa att jag skulle vänta, men ingen unge kommer. Jag kör runt till andra grinden där han brukar vänta när jag inte har bilen, men han är inte där heller. Jackson fick sin första mobil iförrgår så jag smsar Jarrard (eftersom Rebekah är i USA) och berättar vad som har hänt och frågar om numret. Jag ringer Jackson, men kommer bara till mobilsvar. Jag kör hem för att se om han har glömt att han ska vänta och börjat gå hemåt, jag kommer hem, men ingen Jackson där heller. Ringer till Jarrard, har fetaste paniken, han säger att han ska åka från jobbet så jag kör tillbaka mot skolan och efter ett tag ser jag en promenerande pojke i Jacksons skoluniform. Lättnaden var enorm! Så det löste sig till slut fastän jag var rätt panikslagen ett tag :) Resten av dagen var rätt lugn. Jag var med Lucy hela förmiddagen och medan hon var på Kindy så passade jag på att göra lite julklappsshopping med Sanne i Westfield Riccarton. Det blev ett kit med body lotion mm till Jan och en del grejer till mig som jag behöver. Så jag vet inte riktigt om man kan kalla det för julklappsshopping eftersom det blev mer grejer till mig (sminkborttagning och andra lika roliga saker...) än julklappar. Till barnen ska jag beställa Sverigetröjor, men har ingen aning om vad jag ska köpa till dom andra. Är det någon som har något förslag på vad man kan köpa till Rebekah, Clinton (Rebekahs pappa) och Jarrard? Alla förslag är välkomna :)

I lördags var jag med barnen på Christmas in the Park. Det var galet mycket folk där! Det är typ som en show, första akten är mestadels julsånger och i andra akten så är det mer varierat och mer uppspeedade låtar. Allting avslutades med ett spektakulärt fyrverkeri. Det var riktigt grymt! Men, dum som man är så glömde jag kameran och avtryckarknappen på min mobil ville inte fungera så jag har tyvärr inga bilder därifrån... Kan däremot bjuda på en bild från tidigare på lördagen.


Jackson ville inte följa med och skjutsa Rebekah till flygplatsen så jag var hemma med honom och då byggde vi bl a denna grymma kulbana! Lucy tyckte också om den :)

Igår (söndag) var jag med Anja, Janne och Joan till Castle Hill. Först gick vi runt en stund bland stenformationerna som dom är mest kända för. Allting är Limestone, en rätt mjuk sten, så den har blivit formad av vädret. Det var coolt, men det var fortfarnade bara sten så vi tyckte att vi hade sett nog efter bara en stund. Då åkte vi vidare till grottan som dom också är kända för. När vi kom dit upptäckte vi att vi hade glömt att ta med ficklampor... Vi började gå mot grottan för att se hur det såg ut. På vägen mötte vi en grupp människor så vi frågade om det gick att gå in i grottan utan ficklampor, men mannen vi pratade med sa att det var i stort sett omöjligt eftersom det är helt kolsvart i grottan, men han erbjöd oss att gå med dom eftersom dom var en rätt stor grupp där alla hade ficklampor och en extra pannlampa så vi hängde på. Det första man kom till var en typ pool. Vi visste att vi skulle bli blöta, men inte hur blöta. På skyltarna stod det att vattnet i den första poolen skulle gå till midjan på en normallång person. Jag hoppade ner och vattnet gick till armhålorna! Det var lugnt för mig, men sedan kom Anja som är ca huvudet kortare än mig... Vi kan säga att det gick bra :) Vattnet var iskallt! Det var smältvatten från en glaciär så det ger ju en uppfattning om hur kallt det faktiskt var. Sedan fortsatte vi längre in i grottorna. Det är en flod som flyter genom hela grottan/tunneln och man gick motströms. På vissa ställen var det väldigt strömt! Men det blev aldrig djupare än midjan så det var lugnt. Det var sjukt coolt! Allt avslutades med att klättra uppför en stege bredvid ett vattenfall och sedan var man ute. Vi bestämde ganska direkt efter att vi ska åka tillbaka och göra det igen någon gång! :) Efter grottan ville vi åka och bada så vi for till en annan del av floden lekte lite i strömmen. Jag, Janne och Joan försökte åka med strömmen, men det hade gått bättre om det inte var så mycket stenar ivägen... Vi hade väldigt kul iaf! Fastän det var kul att bada så var det väldigt skönt att få på sig varma torra kläder efteråt. Vi satt kvar i bilen en stund och åt frukt och hade trevligt. Sedan gick vi tillbaka till floden för att fylla vattenflaskorna igen och Oj vad kallt det var! Vi förstod inte hur vi hade kunnat bada där! Efter det for vi hemåt. Vi stannade till i Springfield för en fika och sedan åkte vi hem. Bra avslut på en helt fantastisk dag! :D

Här är lite bilder från våran dag i Castle Hill. Det finns inga bilder inifrån grottan eftersom vi inte kunde ta med kameran in dit.

En del av stenarna i Castle Hill
Joan posar!

Anja och Janne på väg mot stenarna

Vi tyckte denna skylten var fruktansvärt rolig!! =D


Janne och Joan
Jag klättrade högst!!


Gruppbild: Janne, Anja, Joan och jag

Janne, jag och Joan



Väldigt glada och väldigt blöta efter turen i grottan

Badstoppet



Det blev rätt många bilder till slut, men så hade vi en underbar dag också! Måste tacka Anja som var kamerachef nästan hela dagen! =D

Imorgon har vi en rätt fullspäckad dag så ska försöka gå och lägga mig i tid. Det säger jag ofta och det är väldigt sällan det händer, men det är väl tanken som räknas? ;) Det borde vara så, men det känns inte så när larmet ringer på morgonen...

Ka kite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar