onsdag 2 november 2011

Uppdatering!

Hej igen!
Så, vad har hänt sen förra uppdateringen? Inte jättemycket faktiskt. Dom har iaf börjat öppna upp en del av stan som har varit avstängs sedan jordbävningen i februari så vi (jag, Anja, Joan, Janne och Ronja) var där och kollade i söndags. Alla affärer var i baracker och containrar (typ) så dom flesta var inte så stora, men det var kul att dom äntligen börjar öppna vissa delar. Det var sjukt mycket folk där! Kanske inte så konstigt eftersom det öppnades i lördags :)

Vädret har stundtals varit helt fantastiskt! I måndags hade Jan och Clinton (Rebekahs föräldrar) Halloween-fest för familjen. Vi åkte dit vid 18-tiden och det var fortfarande 25 grader varmt! Har aldrig varit med om det förut och det lär inte hända många gånger igen, är ju van vid mörkt, kallt höstrusk :) Om det fortsätter såhär så kanske till och med jag kan bli lite solbränd ^^ Problemet är att jag är ute mycket med Lucy... I t-shirt... Förstår ni problemet? Om jag blir brun så kommer jag troligen få en vacker bondbränna. Mindre attraktivt men det kan jag leva med om vädret fortsätter vara så strålande som det har varit :)

I tisdags skulle vi ha varit till Spencer Park med alla Au Pairer och barn. Men, Jackson blev sjuk så det blev en heldag hemma istället. Fick iaf komma ut en stund när jag gick med Lucy till Kindy (ca 30 min promenad enkel väg). Samma på onsdagen, men inget Kindy så bara en heldag hemma. Som tur var var inte vädret lika bra så det gjorde inte så mycket, vi kollade på massa film och hade det mysigt. Han frisknade till framåt eftermiddagen så då blev det rugby! Sweden (jag och Lucy) mot All Blacks (Jackson). Sweden hade övertaget ända tills min lagkompis bestämde sig för att det var roligare att göra "självmål" än att springa iväg med bollen mot vårat "mål"... Onsdag kväll skulle alla Au Pairer ut och fika också. Det slutade med att vi var 5 st från Au Pair Link och en annan. Ingen vet var dom andra tog vägen, men det är deras problem för vi hade kul :)

Glömde berätta att jag var på bio i tisdags! Jag, Anja och Joan var och såg The Inbetweeners, en brittisk komedi om fyra killar som går ut skolan och åker på semester till ett partyställe på Kreta. Riktigt bra film faktiskt, ibland skrattade vi så vi höll på att avlida! :D Har hittat sjukt goda kakor också! Jag och Anja delade på ett helt paket under filmen... Vem behöver popcorn och godis när man kan äta kakor? Sara <3 TimTams!!

Nu är det snart helg igen, underbart! På lördag blir det en tripp till stranden med Anja och eventuellt Ralinga och avskedsmiddag för Eva, en tysk Au Pair som snart åker hem. Jag känner henne inte särskilt bra, men det är alltid kul att komma ut och träffa alla andra :) Inga planer än för söndag så vi får se vad som händer.

Kan avsluta med att berätta att jag har lärt mig deras nationalsång! Jag kan fortfarande inte Maori-delen utantill, men jag kan sjunga med i den. Stolt tjej! :D Nästa uppgift blir att lära sig deras Haka ("dansen" dom gör innan varje rugby-match). Jag och Sanne ska träna och bli grymma på den! ;)

AOTEAROA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar