söndag 6 november 2011

Helgen

Söndag kväll. Sara är trött och borde försöka sova, men Sara vet att även om hon lägger sig så kommer hon inte kunna sova så därför slänger hon in en uppdatering!

Som sagt så är det söndag kväll. Helgen har varit lugn, men riktigt bra. I fredags var jag galet trött, Lucy vaknar alltid tidigt och ropar på Rebekah och då är det oftast färdigsovet även för mig så har inte alltid sovit så bra. I fredags sov Jackson hos Mali, Lucy sov hos Jan och Clinton och Rebekah och Jarrard skulle ut med föräldrar från Jacksons skola så det betyder att jag hade huset för mig själv. Jag släppte av dom vid halv 9, gick och köpte godis, åkte hem, duschade, pratade med Anja, såg en film och somnade. Så spännande var min fredag. Det var iaf skönt att lägga sig i tid och inte ha en 3-åring som väckarklocka :)

Min väckarklocka blev istället ett sms vid 20 över 9 och sedan ännu några fler sms strax efter. Låg kvar i sängen en stund till innan jag bestämde mig för att kliva upp. Ralinga (som väckte mig) och Rike kom och hämtade mig vid kvart i 12 typ, vi åkte och plockade upp Joan och sedan bar det av mot stranden! Anja kom också dit. Rike Skulle lära sig surfa. Vad vi andra gjorde är en liten hemlis, ni kommer att få veta, men inte just nu :) Spännande va!? Hur som helst så var det rätt blåsigt, soligt, men inte särskilt varmt pga vinden så vi var inte där särskilt länge. Istället åkte vi till The Palms och tog en fika på Coffee Culture, cafékedjan där alla Au Pairer är stammisar. Dom har väldigt goda varma drycker! Efter det delade vi på oss. Ralinga och Rike åkte till Rike (tror jag) för Rike skulle vara barnvakt och sedan skulle dom tillbaka till stranden och kolla på Guy Fawkes-fyrverkerierna. Jag, Anja och Joan åkte till mig och hämtade lite grejer, sedan till Joan för att hämta lite grejer, sedan släppte vi av Joan hos en ny Au Pair (Louise) för att till slut komma hem till Anja. Där snackade vi massa skit, gjorde vi oss i ordning för kvällen, snackade mer skit, tog det lugnt, fixade lite med det jag inte tänker berätta om än och snackade ännu mer skit.

Vid 8ish började vi dra oss mot Speight's Ale House för Evas avskedsmiddag. Vi var chockade över hur många som var där, det var flera jag aldrig hade sett förut! Dom flesta jag aldrig hade sett bodde utanför CHCH (Ashburton, Timaru osv) så det var kanske inte var så konstigt eftersom det är en bit för dom att köra för att komma hit så dom är inte här särskilt ofta. Riktigt trevligt! Mycket skratt och god mat! Efter middagen ville Eva att vi skulle gå till en bar (för att fira hennes födelsedag som var dagen efter), men det var fullt överallt så vi gick till Donken. Där var vi tills vi blev utkörda. Tydligen var man tvungen att boka delen där vi satt, men det hade vi inte gjort. Vem kunde tro att man var tvungen att boka bord på Donken? Då blev jag och Anja less och åkte hem. Det var iaf en riktigt bra kväll! :)

Idag har jag varit till Rangiora. Jag, Anja, Janne och Jana åkte dit för att träffa Vanessa, Steffi och Mia (=jag och massa tyskar) som bor där. Rangiora är ca 30 min från CHCH. På söndagar har dom "Farmer's market" där så vi gick dit och kollade runt lite. Det fanns ett stånd med tyska bakelser så där blev det naturligtvis ett stopp. Tyskarna gick och dreglade över saker som jag aldrig hade hört talas om och berättade hur gott allting var. Jag har insett att det tyska köket måste vara väldigt underskattat och dom måste ha världens godaste korvar och tysk potatissallad måste vara nåt alldeles extra för jag har hört så mycket om det sedan jag kom hit... Jag köpte iaf en "Bee Sting". Jag har ingen aning om vad det är, men den var god och det är huvudsaken :) Vi gick vidare mot Coffee Culture (vad annars) för att köpa nåt att dricka och gick till en park för att fika det vi hade köpt och bara slappa i solen. Det var sjukt varmt, hörde att det var ca 28 grader! Så det var dagen idag. Lugn, men väldigt skön helg. Imorgon blir det stranden igen med Ralinga. Ingen av oss jobbar och det ska bli fint väder så det är bäst att passa på när man har chansen :) Ha det bra så hörs vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar