söndag 13 november 2011

Väder

Så var det måndag igen vilket innebär jobb för dom flesta, men inte för mig! Som tur är så är även Joan och Ralinga lediga idag så därför ska vi hitta på något. Planen var att åka till Castle Hill, tydligen finns det riktigt coola grottor där, man klättrar uppför vattenfall och så, men idag är det mulet och risk för regn så jag gissar att vi tar Castle Hill någon annan dag.

Vädret överlag har varit rätt kasst den här helgen så har egentligen inte gjort särskilt mycket. I fredags hade vi planerat att åka till stranden eftersom vädergubbarna hade lovat sol och vindstilla. Dom hade fel. Fast på morgonen kunde man se lite blå himmel mellan molnen. Vi bestämde iaf att det var för dåligt väder för att åka till stranden så jag, Anja, Joan och Jana hade picknick i Hagley Park istället. Vi satt vid ån och fikade och hade mysigt ända tills det började blåsa halv storm. Då tog vi alla grejer och gick till caféet i parken istället och åt glass och drack varm choklad. Det blev en väldigt bra dag även fast det inte blev stranden :)

Jag har inte sovit särskilt mycket den här veckan så hade planerat att ta en tidig kväll på fredagen. Så blev det inte. När Anja släppte av mig så mötte jag Rebekah som var på väg till affären och hon sa att Sandra, Stu och Jesse skulle komma och grilla med oss så jag gick och hjälpte Jarrard medd lite städning av huset osv. Eftersom både Rebekah och Jarrard (och därmed även jag) skulle upp och jobba på lördagen (vilket händer väääldigt sällan) så tänkte jag att det skulle bli en rätt tidig kväll ändå, men det blev det inte. Jag kom i säng vid kvart i 2, men somnade inte på en gång. Men vi hade en riktigt trevlig kväll med god mat iaf!

Lördag. Upp vid halv 8 för att jobba. Planen var att vi skulle på galopptävlingarna, som är här en gång per år, med Sandra och Stu. Dom flesta går inte dit för tävlingarnas skull utan för att det är folkfest och alla klär upp sig. Men, återigen så ställde vädret till det, det regnade till och med, så det blev inget hästrace för oss. Istället hade vi en lugn dag hemma. Ganska lugn för att vara en dag med Lucy iaf ;) Jag var bara ca 4 timmar med båda barnen, sedan kom Rebekah hem och tog med sig Lucy, först var dom och fikade med någon gammal kompis till Rebekah och sedan var Lucy bjuden på barnkalas så jag var hemma med Jackson några timmar till. Det är väldigt sällan jag är det så det är ku att vara det ibland, oftast är Lucy också med och att hitta något som passar både en 10-årig kille och en 3-årig tjej är väldigt svårt. Vädret var fortfarande kasst så vi gjorde inte så mycket, vi spelade in lite film och softade och hade det allmänt bra. Jag hade återigen planerat att ta en tidig kväll. Återigen så blev det inte så. Efter middagen åkte jag till Joan för filmkväll. Båda var ganska trötta så vi bestämde att det bara skulle bli lättsamma filmer, därför blev det Natt På Museet och Garfield The Movie. Kanske inte världens bästa filmer, men ingen av oss somnade så dom var väl bra just då :) Jag kom hem vid kanske halv 1, inte jättesent, men för sent för någon som inte riktigt har sovit den här veckan...

Igår pratade jag med mina föräldrar. Det var första gången jag såg pappa och andra gången jag såg mamma sedan jag åkte så det var kul! Men jag måste säga att jag har två nötter till föräldrar. Dom ringer mig på Skype, jag svarar, jag kan se dom och jag ser att dom pratar, men det hörs ingenting. Via lappar och teckenspråk så får jag veta att dom kan höra mig, men jag kan fortfarande inte höra dom. Jag kollar mina högtalare och dom är det inget fel på. Dom ringer Emma och bara för säkerhetsskull så frågar jag om dom har kopplat in mikrofonen. Jag ser på mammas min att dom inte har gjort det så jag får berätta vilken sladd som ska kopplas vart, men sedan funkade det! Bra jobbat! Jag har verkligen två tekniska genier till föräldrar.....

Efter det så tog jag en promenad till Westfield Riccarton för att möta Joan. Det regnade inte, men att säga att det var fint väder skulle vara en överdrift. Det var inte kallt, solen tittade fram ibland, men det blåste. Men jag ska inte klaga, jag kunde a t-shirt iaf :) Där blev det lunch och sedan shopping. Just nu har många affärer vårrea! Så det blev några nya tröjor, ett par solglasögon, ett par ballerinaskor och ett par flipflops, allt för ca 600 kr och jag fick dessutom min tidiga kväll igår så idag är jag pigg och mår bra!! :D

Avslutar med några bilder som Anja tog under roadtripen. Jag fick dom nu i veckan så enjoy!








1 kommentar:

  1. "Nötter till föräldrar"??? Jag är tillräckligt teknisk för att tända lampan så att jag ser vad jag tar på mig på morgonen och det räcker för mig. Jag har t o m eltandborste.

    SvaraRadera