fredag 25 november 2011

USA och massa bad

Tja!
Jag vet att jag ganska nyligen uppdaterade och det har egentligen inte hänt något sen sist jag skrev, men jag vet att mor min gillar att veta vad som har hänt fast det inte har hänt något ;) Vi kan ju fortsätta där jag slutde senast, alltså torsdag. Jag hämtade Lucy och plockade upp Jackson på vägen tillbaka. När vi kom hem gjorde han sina läxor och sedan kollade vi alla på film, Mars Needs Moms. Halvsöt animerad film, tror tom att det är Disney, men det kommer inte att bli någon favorit. Sedan kom Jarrard hem och lagade mat. Det blev någon form av kött, det kan ha varit lamm, men jag är inte säker. Rebekah hade en kalkon liggande i frysen som vi skulle äta på Thanksgiving på fredagen så Jarrard började fylla den. Oj vad det inte såg mumsigt ut! Han skrattade åt min min hela kvällen... Jag stack ut och sprang en runda också. Åh vad det var skönt att få bli helt slut! Så nu ska jag fortsätta med det. Eftersom fotbollslagen här i stort sätt inte tränar någonting överhuvudtaget under somrarna så måste jag ju göra någonting för att hålla igång.

På fredagen var jag och badade. Det blev inget bad förra veckan för Jackson var sjuk, men igår var jag och Lucy och badade TVÅ gånger! Först på morgonen med Anja och Nicholas (Anjas nästan 2-åring). Det var i stort sett tomt i badhuset (utepoolerna har inte öppnat än) så vi låg där och plaskade och hade det mysigt. Sedan for vi hem och tog det lugnt och åt lunch och sedan hämtade vi upp Jackson och for och badade igen. Då var det mer livat där! Båda barnen älskar att bada så Rebekah föreslog att vi kunde göra det till en fredagsrutin (precis som jag hade när jag var mindre :D) så om Jackson är en "Good boy" hela veckan så får han följa med, om inte så blir det ett morgondopp för mig och Lucy.

På kvällen hade vi Thanksgiving-middag. Dom firar egentligen inte Thanksgiving här, men Rebekah hade en kalkon i frysen som vi var tvungna att äta upp (Jan, Clinton, Lil och Bruce hjälpte oss med det) och hon åker till USA idag så därför körde vi på lite Amerikastil med kalkon och pumpapaj till efterrätt. Det var riktigt gott! Misstänksamheten som var där när Jarrard fyllde kalkonen försvann och pumpapaj är sjuuukt gott!

Som sagt så åker Rebekah till USA idag. Hon ska till New York och San Francisco så i två veckor ska jag och Jarrard, med hjälp av Jan och Clinton, hålla ställningarna här. Det går nog bra ska ni se :)

Jag har inte direkt några planer för dagen så tror jag kör på en slappardag. Jag jobbar ikväll så kan behöva ta igen mig lite innan ;) Jag och barnen ska till Hagley Park där det är "Christmas in the Park". Jag vet inte riktigt vad det är, men har hört att det är någon form av show och sedan massa fyrverkerier. Tror det blir så att vi går dit med Caroline, Mali och Lola så blir det en win/win/win-situation, Jackson har en kompis, Lucy har en kompis och jag har en vuxen att prata med :)

Söndagens planer är en tur till Castle Hill med Anja, Joan och ev Janne så vi får hoppas på bra väder. Nu ska jag gå och vara lite social innan Rebekah åker till flygplatsen.

Hörs!
(Det blev ju ett ganska långt inlägg till slut fastän vi egentligen inte har gjort någonting ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar