torsdag 17 november 2011

Oj vad tiden går!

Jag insåg nyss att imorgon så är det exakt två månader sedan jag lämnade Sundsvall och Sverige bakom mig för att åka hit till Christchurch, Nya Zeeland. Det är galet, allt har gått så otroligt fort! Nu har jag drygt 6 månader kvar och om dom månaderna går lika fort som dom två första så kommer jag snart att vara hemma igen :) Och när jag ändå är inne på "hemma" så har jag insett att ibland när jag pratar om "hemma" så menar jag hemma i Sundsvall, men ibland så menar jag hemma i Christchurch. Jag antar att det är bra för då känner jag mig hemma här också! Dom säger ju att "Home is where the heart is" men just nu har jag hjärtat på två ställen :)

Allt rullar på som vanligt, jag jobbar på dagarna och går ut ibland på kvällarna. I tisdags var det andra gången på danskursen, det är faktiskt kul och det är massa trevligt folk där. I onsdags hade vi planerat en fika med alla Au Pairer, det slutade med att det bara var jag, Ralinga och Anja där. Minne (en Au Pair från en annan organisation) kom också dit. Ingen vet varför ingen annan kom, men vi hade kul! Vi hade väl kanske lite för kul för jag kom i säng alldeles för sent och hade lite problem att kliva upp på torsdagen...

Veckans höjdpunkt var iaf ett paket från Sverige! Oj vad gott det var med svenskt godis och det var inte bara jag som tyckte det! Synd att det tar slut när man äter det... En annan kanonbra grej denna veckan var att skypa med Yasmin. Fastän jag trivs sjukt bra här så är det så skönt att kunna ha en normal konversation med folk hemifrån. Jag älskar Skype!

Just nu sitter jag och Lucy och kollar på någon tecknad version av Stuart Little. Det är ofta skönt på morgonen här, vi kollar på barnprogram och jag hinner ofta få undan lite tvätt och disk och så. Problemet med att kolla på barnprogrammen är att låtarna från dom fastnar i huvudet och sitter där resten av dagen, men Lucy gillar dom och jag kan ta det lugnt medan hon kollar på dom så det är värt att sjunga på WonderPets-låten hela dagen. Senare när Jackson slutar ska vi och bada. Sanne, Cody och Gemma joinar oss troligen där så kan jag och Sanne rädda varandra när ungarna blir för klängiga ;) Imorgon ska alla Au Pairer till Akaroa och simma med delfiner, tror ni jag längtar eller?? :D Efter det ska jag ut och äta med Rebekah och några från hennes jobb. Det är helgens planer än så länge, ska eventuellt till Anja ikväll för en chillarkväll, måste ju vara FFF för morgondagen ;)

Hörs!

2 kommentarer:

  1. Åh, delfiner... Snabb uppdatering efter det, tack!

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg att titta efter "milkey way" å southern cross :)
    Vet inte om "milkey way" kanske sågs bäst från nordön och southern cross from Australien men hål utkik upp mot skyn :)

    SvaraRadera